KUPUJ ODPOWIEDZIALNIE – PROBLEM ZWROTÓW W SKLEPACH INTERNETOWYCH
Zakupy w Internecie cieszą się niesłabnącą popularnością – wygodne, szybkie, bez konieczności wychodzenia z domu, można tu i teraz znaleźć najkorzystniejszą cenę. Jednak wraz z rozwojem e-commerce pojawił się nowy problem – zwroty. Ogromne ilości paczek zwłaszcza z branży odzieżowej są zwracane, w większości bez podania przyczyny lub oznaczone jako „nie pasuje mi”. Do wielu takich zwrotów mogłoby w ogóle nie dojść gdyby towary były zamawiane rozsądniej, w bardziej przemyślany sposób. Wiecie, że część produktów odzieżowych ze znanych sieciówek nie trafia ponownie do sprzedaży a ląduje w przysłowiowym koszu na śmieci? Dzieje się tak, bo niejednokrotnie koszt pracy, sprawdzenia i przepakowania produktu jest wyższy niż koszt jego wyprodukowania lub po prostu nie nadają się do ponownej odsprzedaży.
Nie chcemy Wam tu pisać o tonach śmieci, plastiku i wysypiskach na pustyniach pełnych ubrań… To pewnie już wiecie... :) jak i to, że ślad węglowy w pewnym stopniu przyczynia się do topnienia lodowców…
My też jesteśmy klientami e-sklepów, tworzymy ofertę i różne udogodnienia, żeby ułatwić Wam wybór odpowiedniego produktu. Oczywiście sami też czasem dokonujemy zwrotów i wiemy, że taka możliwość jest niezbędna w dzisiejszych czasach. Apelujemy jednak o rozwagę i bardziej przemyślane decyzje zakupowe dzięki czemu będziemy mogli zapewnić Wam lepsze warunki zakupowe - niższe ceny i większą ofertę.
CO WARTO WIEDZIEĆ ZANIM ZDECYDUJESZ SIĘ NA ZWROT W E-SKLEPIE?
O ile dopasowanie odpowiedniego modelu butów czy kasku może stanowić wyzwanie to dobór odpowiedniej długości nart już niekoniecznie. Możliwość zwrotu towaru jest niewątpliwie udogodnieniem dla klientów i oczywiście możecie zwracać produkty zakupione w naszym sklepie. Chcemy tylko, żebyście byli świadomi jak wygląda proces zwrotów z perspektywy sprzedawcy.
-
KOSZTY LOGISTYCZNE – Jeśli zamawialiście u nas narty wiecie jak starannie są pakowane. Wymaga to oczywiście odpowiednich zabezpieczeń, materiałów i sumiennej pracy naszych magazynierów. Zwroty wiążą się z koniecznością transportu paczki w obie strony, co podnosi koszty operacyjne sklepów i wpływa na ceny produktów ... a naprawdę chcielibyśmy sprzedawać sprzęt narciarski jeszcze taniej, żeby ten sport był dostępny dla każdego.
-
MARNOTRAWSTWO - W niektórych przypadkach zwrócone produkty nie mogą zostać ponownie sprzedane jako nowe, co prowadzi do ich nadmiernego składowania, a nawet utylizacji. Wykonujemy dla Was darmowy montaż wiązań, żebyście otrzymali gotowe narty, które możecie zabrać prosto na stok. Chcemy, żeby był to dla Was proces łatwy, prosty i przyjemny, żebyście nie musieli sami martwić się montażem. Część nart wymaga wwiercenia wiązań bezpośrednio w deski pod indywidualne dane narciarza. Domyślcie się, co dzieje się z takim zwróconym, spersonalizowanym zestawem…
-
NEGATYWNY WPŁYW NA ŚRODOWISKO – Niestety musimy to zaznaczyć, że każdy dodatkowy transport zwiększa emisję CO2, a uszkodzone lub zniszczone towary dodatkowo obciążają środowisko naturalne :(
WIELU ZWROTÓW MOŻNA UNIKNĄĆ - JAK KUPOWAĆ ODPOWIEDZIALNIE W SKLEPIE ONLINE?
W branży narciarskiej, gdzie produkty muszą spełniać określone wymagania techniczne, a komfort i dopasowanie są kluczowe, odpowiedzialne podejście do zakupów ma szczególne znaczenie. Staramy się tworzyć szczegółowe opisy i zawsze służymy pomocą gdy nie jesteście pewni swojego wyboru.
Oto kilka praktycznych wskazówek:
-
DOKONAJ POMIARU – Poszukiwania butów narciarskich czy kasku zacznij od dokładnego zmierzenia długości i szerokości obu stóp czy obwodu głowy. W ofertach naszych produktów znajdziesz odnośniki do poradników jak najprościej dokonać pomiaru. Naprawdę zajmie to chwile, a unikniesz niepotrzebnego odsyłania towaru czy mrożenia pieniędzy. Nie sugeruj się adidasami, które nosisz w europejskim rozmiarze 42! W narciarstwie posługujemy się precyzyjnym wymiarem długości wkładki wewnętrznej tzw. MONDO POINT. … I nie – nie ma połówek rozmiarów, 24 i 24.5 to ta sama długość ale o tym napisaliśmy osobny CZYM SĄ POŁÓWKI ROZMIARÓW W BUTACH NARCIARSKICH
-
SPRAWDŹ TABELE ROZMIARÓW – Przy każdym produkcie znajdziesz szczegółową tabele rozmiarów producenta. Skorzystaj z tych informacji, aby uniknąć nietrafionych zakupów. Porównaj swoje wymiary z tabelą i wybierz odpowiedni rozmiar. Jeśli się wahasz zapytaj nas :) chętnie podpowiemy. Nie staraj się na siłę upchnąć głowy w mniejszy kask, bo akurat jest w dobrej cenie. Centymetrów nie oszukasz...
-
DOKŁADNIE PRZECZYTAJ OPIS PRODUKTU - Sami tworzymy opisy, mierzymy i sprawdzamy produkty, które mamy w sprzedaży. Każdy but ma opisaną szerokość, dołączoną tabele rozmiarów i podane istotne parametry. Szczegółowo informujemy Was o technologiach i detalach produktów, o przeznaczeniu i poziomie zaawansowania. W opisie nart znajdziesz również informacje o kompletności zestawu i szczegółach dotyczących wiązań narciarskich. Niekiedy do wykonania montażu niezbędne są Twoje indywidualne dane, których wymagamy do wysłania towaru.
-
SPRAWDŹ ZDJĘCIA I FILMY W OPISIE PRODUKTU – Większość zdjęć, które widzicie w ofertach wykonujemy sami. Są to nasze produkty, które znajdują się w magazynie, dlatego u nas widzicie zawsze rzeczywisty produkt, z jego szczegółami, fakturą i kolorem. Mamy skalibrowany sprzęt i staramy się jak najdokładniej odwzorować dla Was sprzęt. Pamiętajcie jednak, że każdy ekran jest inaczej ustawiony i kolory niekiedy inaczej wyświetlają się na innych sprzętach. Dodatkowo w wielu ofertach zamieszczamy filmy od producentów, które świetnie obrazują działanie danych technologii lub przedstawiają składowe elementy produktu. Jeśli nadal coś Was nurtuje napiszcie do nas! Postaramy się rozwiać wszelkie Wasze wątpliwości.
-
ZAMAWIASZ NARTY Z MONTAŻEM - PODAJ DOKŁADNE DANE – Większość nart w naszej ofercie posiada płyty pod wiązaniami, które da się dowolnie, samodzielnie regulować. Chcesz mieć narty gotowe do wpięcia się w butach narciarskich i ruszeniu bez obaw na stok? Nie ma problemu! Podaj nam swoje indywidualne dane a wykonamy dla Ciebie darmowy montaż. Pamiętaj, że konieczne jest podanie długości skorupy buta wyrażonej w milimetrach. Nie jest to rozmiar a fizyczna długość całego buta. … I nie, nie musisz mierzyć butów, tą informacje znajdziesz wytłoczoną na skorupie buta, po jego wewnętrznej stronie. Pamiętaj żeby po wpisaniu danych kliknąć ZATWIERDŹ :)
Widzisz wielkie litery, wykrzykniki i czerwony kolor z napisem uwaga – wtedy montaż wiązań wymaga trwałego nawiercenia otworów w deskach i prawidłowe dane do montażu są niezbędne. Tak zmontowane narty będą pasowały tylko pod konkretny rozmiar butów narciarskich z niewielką regulacją.
-
KONSULTACJE Z EKSPERTAMI – ZAPYTAJ NAS! Jeśli opis i tabele rozmiarów nie rozwiały Twoich wątpliwości lub po prostu potrzebujesz pomocy w doborze sprzętu skontaktuj się z nami. Nasz team tworzą eksperci z dużą wiedzą o produktach i narciarstwie. Nie wahaj się skorzystać z naszej pomocy przed dokonaniem zakupu. Jesteśmy dla Was dostępni pod emailem i telefonem. U nas porozmawiacie z człowiekiem, a nie botem AI :) Testujemy narty i asortyment z naszego sklepu. Jeździmy i w praktyce wiemy co i jak sprawdza się na śniegu. Znamy różne, zimowe warunki i wiemy kiedy warto kupić szersze narty, a kiedy odpowiednie będą twarde, reaktywne slalomki :)
-
PRZYMIERZ W SPOKOJU – Przede wszystkim nie spiesz się mierząc w domu sprzęt! O ile w sklepie stacjonarnym sprzedawca może poinstruować Was jak poprawnie zmierzyć buty narciarskie o tyle w domu jesteście zdani na siebie. Pomocą może być nasz artykuł JAK POPRAWNIE DOPASOWAĆ BUTY NARCIARSKIE. Uwierzcie nam, a swoje widzieliśmy pracując wiele sezonów w sklepach stacjonarnych, że naprawdę ugięcie kolan i dopięcie butów dużo zmienia… nagle za małe buty okazują się idealne. Przymiarki zaczynamy przede wszystkim od założenia skarpet narciarskich, później dokładnie zapinamy wszystkie klamry, przyjmujemy pozycję narciarską i dajemy sobie chwile czasu. Aby wiarygodnie ocenić komfort należy spędzić w butach narciarskich kilkanaście minut, dopiero po takim czasie jesteśmy w stanie stwierdzić czy buty są odpowiednie.
-
ZWRACAJ UWAGĘ NA WARUNKI DOSTAWY – Przed zamówieniem zwłaszcza w okresie świątecznym sprawdź aktualne warunki dostawy naszych towarów. Zamów paczkę wcześniej, żeby dotarła na czas. Pamiętaj, że w pewnych okresach kurierzy mają mnóstwo pracy i niekiedy okres doręczenia może się wydłużyć. Standardowo wszystkie zamówienia złożone od poniedziałku do piątku do godziny 13:00 wysyłamy tego samego dnia. Po tym czasie zamówienia są wysyłane kolejnego dnia roboczego. Dla Waszej wygody na górze strony umieściliśmy licznik wysyłki.
-
ZWRACAJ UWAGĘ NA POLITYKĘ ZWROTÓW – Każdy sklep internetowy ma swoją politykę zwrotów. Przed zakupem upewnij się, że rozumiesz zasady dotyczące ewentualnych zwrotów, aby uniknąć niepotrzebnych problemów. W ski24.pl możecie zwracać nieużywane produkty w okresie 14 dni od daty otrzymania towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Podanie powodu daje nam jednak sygnał, że coś z produktem lub naszym opisem jest nie tak i możemy zainterweniować.
DLACZEGO ODPOWIEDZIALNE ZAKUPY SĄ TAK WAŻNE?
Odpowiedzialne zakupy w sklepach internetowych, szczególnie w tak specjalistycznej branży jak narciarstwo, mają ogromne znaczenie. Kupując przemyślanie, dbasz nie tylko o swoje finanse i wygodę, ale także o środowisko. Unikaj niepotrzebnych zwrotów, korzystaj z porad ekspertów, a przede wszystkim – ciesz się swoim sprzętem, który został wybrany z rozwagą.
Pamiętaj – każdy zwrot to kolejna podróż, której można uniknąć. Kiedy kupujesz odpowiedzialnie, przyczyniasz się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko i wspierasz zrównoważony rozwój!